Děti do 16 let

Terapie pro děti od 6 do 16 let je speciálně navržený program, který pomáhá dětem zvládat emocionální, sociální a behaviorální problémy a podporuje jejich osobnost a vývoj. 

V dnešní době mají děti množství věcí výrazně ulehčené. Rodiče jim v podstatě se vším pomohou a téměř každý problém či konflikt za ně řeší. Vytrácí se tak samostatnost a schopnost zvládat těžké situace. 

Děti jsou dnes zvyklé, že cokoli potřebují nebo chtějí, nemusí dosáhnout vlastním přičiněním, ale pouze to sdělují rodičům. Vzniká tak v podstatě nezvladatelné dítě, které najednou nedokáže být odkázáno samo na sebe a projevuje se množství poruch v chování, jednání, myšlení a rozhodování.

90% problémů s dětmi je způsobeno výchovou, ostatní jsou pak genetické. 

Jestliže jste se dostali do bodu, kdy vaše dítě nefunguje, jak by mělo, je terapeutická pomoc jediným smysluplným řešením. Bez speciální pomoci se mohou dostavit nedostatky, které dítě nebude řešit ani vidět. Jako třeba zhoršení ve školním prospěchu, změna v chování či v komunikaci. 

Mezi současné další problémy patří závislosti na elektronických zařízeních, hrách a sociálních kontaktech výhradně on-line.  

Při práci s dětmi jsme jiní. Běžná psychologická praxe probíhá tak, že vede dítě k vlastnímu pochopení a na to navázané změny a uzdravení - to může trvat dlouhou dobu a nemusí se vždy podařit. My mu řešení představíme okamžitě a pomůžeme k němu dojít. Tím odbouráme čekání na pochopení a kvalita života dítěte, včetně mentální síly a uvědomění, je tak viditelná od počátku spolupráce. Díky tomu máme 100% úspěšnost a výhradně kladné recenze.

Pokud hledáte běžnou psychologickou pomoc nebo požadujete řešení za pomocí medikamentů, pak nejsme pro vás ti správní a vyhledejte jinou kancelář.

I ve věku puberty může být dítě zvladatelné, komunikačně schopné, dobře prospívající a logické. Záleží vždy na přístupu rodičů a správné terapeutické práci.

Při práci s dětmi komunikujeme nejen s rodiči, ale i se školou a vrstevníky.


Níže vám uvedeme několik příznaků, které jsou jasným signálem, že je potřeba s dítětem pracovat.

Konflikty s blízkými, vyrušování při výuce, neplnění školních povinností, krádeže, podvody, problémy s návykovými látkami, šikana, hyperaktivita, ADHD a jiné poruchy chování, konflikty, nejistoty, problémy ve školní oblasti (neklid, nesoustředěnost, výukové obtíže, nevhodné chování, složité vztahy v třídním kolektivu, neshody s učiteli, se spolužáky,  problémy spojené s dospíváním, s autoritou (z pohledu dospívajícího, jeho rodičů, pedagogů…). Obtíže v komunikaci a spolupráci. Zvládnutí náročné životní situace (rozvod rodičů, nová rodina či rodiče, úmrtí v rodině, ztráta blízké osoby…). Zkušenost s drogou, sklon k vzniku závislosti, samotářství, nízké sebevědomí, komunikační problémy v kolektivu vrstevníků, poruchy chování, problémy s nadváhou, úzkosti, smutek, strach, chybné reakce na stres, špatná adaptace na nové prostředí, přizpůsobování se, chybné reakce na nové situace. Psychosomatické obtíže (chronická onemocnění, bolesti, opakované nevolnosti, zažívací obtíže, nespavost…). Dlouhodobé onemocnění, traumatický zážitek, krizové situace (autonehoda, přepadení, šikana…). Krize v rodině (mezi rodiči a dítětem, mezi rodiči vzájemně, rozvodová situace, dítě bez otce či bez matky…). 


Nadané nebo vysoce inteligentní dítě

V tomto případě neváhejte a spolupracujte s námi. Takovým dětem hrozí vyčlenění z kolektivů, ponižování, úrážky, šikana a podobně. Při práci s takovými dětmi podporujeme primárně sílu osobnosti, copingové strategie a vysokou mentální odolnost. Podporujeme je velmi intenzivně na kvalitní akademické cestě životem a vytváříme kladné vztahy a touhy po vědění. 

U těchto dětí je potřeba uhlídat, aby hlavu neměly příliš přeplněnou a pracovat na kvalitní paměti. Pokud je tedy jasné, že dítě směruje k vysokému vzdělávání, terapeutická podpora je v tomto světě absolutní nutností.

Jsme zkrátka jiní. Záleží nám na elitě a snažíme se být dokonalým partnerem. Běžná psychologická praxe dítě motivuje a uvolňuje tak, že jej psychologicky vede k vlastním správným rozhodnutím. My ovšem dítěti správné vzorce předáváme postupně a podporujeme jej k jeho implementaci do vlastního života.